top of page

פרופ' גד ברזילי (גדי) ז"ל - דברים לזכרו

הספד שנשא עו"ד אהוד פלג, בהלווייתו של פרופ' גד ברזילי ז"ל.


גדי ואני למדנו יחד בשנה א' משפטים, אבל התחלתי לאהוב את הבן-אדם שהוא, כשפגשנו אותו נרשם להפתעתנו לכדורסל במסגרת חוגי ספורט החובה באוניברסיטה. העובדה שהתלמיד המבריק של הכיתה מתגלה כשחקן כדורסל מחונן, פתחה לי עיניים לגבי דמותו החברה'מנית והאישיות המיוחדת שלו כאיש-צוות שכייף לעבוד איתו. במשך שנים שמרנו על קשר ועקבתי אחרי נסיקתו המטאורית בעולם המשפט והאקדמיה: הוא נעשה למומחה ופרשן מוביל ומבוקש, בזכות ידענותו ושקדנותו המופלגות ובזכות האינטליגנציה הגבוהה שלו, אבל לא פחות מזה - בזכות יכולתו יוצאת הדופן לנסח את הדברים בבהירות ובשפה המובנת לא רק למשפטנים אלא גם לציבור הרחב.


כשהקמתי את המרכז לקידום ההגינות בישראל גדי מאוד הזדהה עם הרעיון והעריך את הפעילות, ולא פלא - ההגינות והיושרה היו נר לרגליו של גדי כל השנים, ביחד עם צניעותו הרבה.


כשהחלטנו במרכז לקידום ההגינות להוציא לפועל את מיזם "משאלת-העם", חיפשנו מומחה משכמו ומעלה למשפט וחברה, שיידע לדבר בגובה העיניים לציבור האזרחים ויוביל את כל הפן המקצועי של המיזם. גדי היה הבחירה הטבעית לתפקיד. הרעיון היה לפרוש את כל הרפורמה המשפטית המוצעת לשורה של סוגיות ,לנסח בהן שאלות בשפה פשוטה, תוך הבאה של כל אפשרויות הבחירה, ולהציגן להצבעת הציבור הרחב, כמעין משאל-עם. גדי עשה עבודה מדהימה והמשאל , שקראנו לו "משאלת-העם", יצא לדרך בשבוע שעבר. ביום שבו קיבלנו את התוצאות, גדי היה אמור להציג ולפרש אותן בתקשורת ובאולפנים, אבל לילה קודם הוא כבר נכנס לחוסר הכרה .


כשביקרתי אותו ברמב"ם, עמדתי ליד מיטתו, אחזתי בידו וסיפרתי לו על ההצלחה האדירה של המיזם בזכותו . אני רוצה לקוות שבדרך לעולם טוב יותר, הוא הצליח לקלוט זאת ולשבוע קצת נחת וסיפוק . כמה אופייני לגדי, להשאיר אחריו למדינת ישראל מתנת פרידה, שאולי תסייע להגיע להסכמות שתוצאנה אותנו מהמשבר ותמנענה מלחמת אחים.


גדי היקר, אתה יכול עכשיו לנוח, בידיעה שהשארת אחריך מטען עצום של חוכמה ומורשת שרישומו יורגש עוד למשך זמן רב. אנחנו נותרנו עם תחושה מרוקנת של חסר עצום וחלל עמוק מאוד בלב.


יהיה זכרך ברוך!

20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page