top of page

מכתב מיק"ה לשרת החינוך

עודכן: 9 בפבר׳ 2022

הנדון: התעלמות מזכויות אזרח של תלמידה קטינה בישראל


המרכז לקידום ההגינות בישראל פונה אליך בזאת כדי לבקש את התערבותך בפרשה מקוממת של התעלמות מזכויות אזרח של תלמיד קטין בישראל, וכדלקמן:


1. דניאל, קטינה ישראלית בת 7 (ילידת 13.8.14), תלמידת כיתה ב' בבית ספר ביכורים בתל אביב. בת לאב ישראלי – שמואל ולאם אזרחית תאילנד – קולטידה, שנישאו בשנת 2013.


2. ההורים החלו בהליך התאזרחותה של האם מכוח נישואיהם, והאם קיבלה תעודת זהות ישראלית זמנית.


3. למרבה הצער האב נפטר במפתיע בשנת 2015 בזמן שדניאל הייתה בת מספר חודשים בלבד.


4. בשל כך הופסק הליך ההתאזרחות, ומשרד הפנים דחה פעם אחר פעם את בקשותיה ההומניטאריות למעמד של האם, והורה על גירושה מישראל.


5. משמעות גירוש האם היא גירוש דניאל עצמה, באמצע שנת הלימודים, תוך הגלייתה התרבותית וניתוקה ממעגליה המשפחתיים, החברתיים והחינוכיים.


6. משרד הפנים, בהתנהלותו נגד האם, הציב למעשה בפני הילדה, שהיא אזרחית ישראלית, ברירה בנוסח משפט שלמה: היפרדי מאימך שתגורש מן הארץ או שתעזבי ביחד איתה, תוך היפרדות מארצך, מחברייך ומבני משפחתך (דודים ואחיינים) החיים בישראל.


7. בהתנהלותו זו, מתעלם משרד הפנים מן העובדה כי הקטינה היא אזרחית ישראלית לכל דבר ונוהג בה כאילו הייתה עובד זר הנמצא בארץ באופן לא חוקי.


8. התעלמות מזכויות אזרח של קטין אחד בנושא אחד, לא תסתיים כאן, ועלולה לחזור על עצמה כדפוס פעולה קלוקל ולא הוגן של משרדי הממשלה.


9. אנו פונים אלייך איפוא, כדי לבקש את התערבותך מול שרת הפנים ולעמוד על כך שתשונה ההחלטה ברוח ההגינות ומתוך דאגה לטובתה ולזכויותיה של האזרחית הישראלית הקטינה.

הנושא מאד דחוף שכן אימה של דניאל צפויה לגירוש בכל יום.


בהגינות ובברכה,


אהוד פלג, עו"ד

מנהל המרכז לקידום ההגינות בישראל

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page