top of page

דיווח אמת בבדיקות הביתיות?

עודכן: 23 במרץ 2022


סקר המרכז לקידום ההגינות בישראל:

מתווה החינוך החדש: דיווח אמת בבדיקות הביתיות?

רוב ההורים סבורים שיותר מרבע מההורים אינם מדווחים אמת


המרכז לקידום ההגינות בישראל הזמין בימים האחרונים סקר במטרה לבחון באיזו מידה הורים לילדים מדווחים אמת בבדיקות הביתיות לקורונה שהם עורכים לילדיהם על-פי מתווה החינוך החדש. הסקר האינטרנטי בוצע על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בראשותם של פרופ' אבי דגני וד"ר רינה דגני על 538 נשאלים המהווים מדגם ארצי מייצג של הורים לילדים בני 5-17 בישראל.

הממצאים העיקריים:


- 95% מהנשאלים מעידים על עצמם כי הם מדווחים אמת.

- 70% סבורים שלמעלה מרבע מההורים ידווחו על תוצאה שלילית גם אם לא ביצעו כלל את הבדיקה.

- שליש מהנשאלים סבורים שלמעלה מ-50% ידווחו על תוצאה שלילית גם אם לא ביצעו כלל את הבדיקה.

-כ-50% מהנשאלים סבורים שלמעלה מרבע מההורים ידווחו על תוצאה שלילית גם אם ילדם יצא חיובי .


פרופ' דן אריאלי, ממייסדי המרכז לקידום ההגינות בישראל: ההחלטות שלנו על מה הוגן ומה לא הוגן לעשות, מבוססות באופן מועט על המוסר הכללי שלנו ובאופן הרבה יותר רחב על ההתנהגות של האנשים שאנחנו רואים סביבנו. ממצאי הסקר מראים כי אנשים רבים חושבים שאחרים התנהגו באופן לא ישר ולא הוגן, והדבר יכול להוביל להתנהגות לא ראויה גם אצלם.

עו"ד אהוד פלג, מנהל המרכז לקידום ההגינות בישראל אומר כי מהסקר עולה תמונת מציאות חמורה שבה לדעת רוב ההורים יותר מרבע מההורים אינם מדווחים אמת, ושולחים ילדים מפיצי מחלה לגן ולבית. חוסר ההגינות בהתנהגות שכזו פוגע בכולנו ומאריך את תקופת ההשתוללות של המגיפה. מעבר לנורמת ההתנהגות האנוכית והלא מתחשבת שוכחים הרמאים כי חוסר הגינות בסופו של דבר לא ישתלם להם, שכן גם אם הרוויחו לכאורה בטווח הקצר ולא נאלצו להשאיר את הילדים בבית, התפשטות המגיפה תביא לצעדים חריפים יותר של הממשלה, כגון הגבלות עיסוק, בילוי ותנועה , שמהם ייפגעו גם הם עצמם.

לגבי קיומה של סתירה אפשרית בנתון המראה כי 95% מעידים על עצמם כי הם נוהגים ביושר אך מעידים על זולתם שהם מרמים, אומר עו"ד פלג שהגיע הזמן ליותר רגישות ומודעות עצמית להתנהגותנו שלנו, במקום להטיל את האשמה רק על זולתנו, וכי זהו התנאי ואולי הצעד הראשון למאבק בתרבות חוסר ההגינות בישראל.

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page