top of page

סקר המרכז להגינות בנושא המהגרים/פליטים

עודכן: 2 בפבר׳ 2020


למעלה ממחצית מהציבור בישראל: הפתרון ההוגן הוא לקלוט את המהגרים/פליטים שמעוניינים בכך.

עו"ד אהוד פלג מייסד המרכז להגינות:

"המסר למנהיגות בישראל ברור – קליטת המהגרים שנמצאים כאן ורוצים בכך היא הפתרון ההוגן ביותר, אך לא על חשבון שכונות המצוקה"

פרופ' דן אריאלי ממקימי המרכז: "ההגינות היא אוצר חברתי"

צילום מאת לשכת העיתונות הממשלתית פורסם במקור כאן.

המרכז להגינות שהוקם לאחרונה ואשר שם לו למטרה הטמעת ערכי הגינות, כבוד, יושר והתחשבות כערכים מנחים בהתנהלות הבין-אישית והציבורית בחברה הישראלית, מפרסם היום תוצאותיו של סקר (*) על תפיסת הציבור בישראל את סוגיית המהגרים, ממנו עולה כי יותר ממחצית מהנשאלים חושבים שהוגן לקלוט את מי שמעוניין בכך, כ- 33% ציינו שגירוש הוא פתרון הוגן: 9% בעד גירושם למדינות המוצא בניגוד לרצונם ו-23% בעד גירוש למדינות המוכנות לקלוט אותם.

עו"ד אהוד פלג מייסד המרכז להגינות: "המצפן המוסרי שלנו עובד אך יש לחזקו. המסר של מרבית הציבור למנהיגות בישראל – הפתרון ההוגן הוא לקלוט את המהגרים שרוצים בכך בארץ, ומנגד לא לכפות אותם על שכונות שאינן כשירות לקלוט אותם. הגינות כלפי המהגרים אינה צריכה לבוא על חשבון הגינות כלפי תושבי דרום תל-אביב. בסופו של דבר ההגינות משתלמת והיא אבן יסוד בבנייתו של מצפן ההתנהגות בכל חברה וגם בחברה שלנו".

מן הסקר עולים עוד הנתונים הבולטים הבאים:

  • 55% ציינו שהוגן לקלוט בארץ את מי שמעוניין בכך.

  • 44% ציינו שהוגן לפזר את הרוצים להישאר ביישובים שונים בארץ.

  • 11% ציינו שהוגן להשאיר אלו הרוצים להישאר במקום מגוריהם הנוכחיים.

  • 23% ציינו שהוגן לגרש את המהגרים למדינה המוכנה לקלוט אותם.

  • 9% ציינו שהוגן לגרש את המהגרים למדינות המוצא שלהם.

המרכז להגינות הוקם על ידי מומחים מובילים מתחומי כלכלה, ניהול, קבלת החלטות, מוסר, משא ומתן, פסיכולוגיה, פרסום, אתיקה, חינוך, חשיבה יצירתית, תקשורת, ומשפט, ובראשם פרופ' דן אריאלי – מומחה עולמי לכלכלה התנהגותית ולתהליכי קבלת החלטות. בסקר שערך המרכז ביולי 2017 נמצא כי מעל 75% מן הציבור הישראלי סבורים כי חוסר ההגינות מפורר את החברה הישראלית וכי תמהיל רב-ערוצי של פעילות הסברתית והפעלת לחץ חברתי יכול לחולל שינוי.

פרופ' דן אריאלי אומר על ממצאי הסקר: "ההגינות היא אוצר חברתי. כשיש הגינות בחברה, כולנו נהנים ממנה; כשאין לנו הגינות בחברה, כולנו סובלים מכך, לעיתים הרבה יותר מכפי שאנו חושבים".

הסקר בוצע באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, בניהולה של ד"ר רינה דגני בהשתתפות 600 נשאלים שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page