top of page

סקר מיק"ה: העדפת אינטרסים אישיים על שיקולים ממלכתיים היא חוסר הגינות

עודכן: 2 בפבר׳ 2020


לקראת טקסי יום העצמאות:

71% של הציבור רואה בהעדפת אינטרסים אישיים על פני שיקולים ממלכתיים התנהגות בלתי הוגנת

82% של הציבור מעדיף הענקת פרסי ישראל לבעלי ההישגים הראויים ומתנגד לשריון מחצית מן הפרסים לנשים (78% מן הנשים ו-87% מן הגברים)

20% מן הנשים ו- 9% מן הגברים סבורים כי יש לשריין חצי מן הפרסים לנשים

סמליל חגיגות ה-70 לישראל

בתמונה - הסמליל הרשמי של חגיגות ה-70 לישראל

מיק"ה – המרכז לקידום ההגינות בישראל, מציג היום סקר, ביוזמת המרכז, שנערך באפריל 2018 על ידי מכון המחקר "גיאוקרטוגרפיה" בניהולה של ד"ר רינה דגני. הסקר, שבוצע על מדגם ארצי אינטרנטי מייצג של האוכלוסייה בישראל, בדק כיצד רואה הציבור במבחן ההגינות התנהלות הקשורה לאירועים כגון אלה שעוררו מחלוקת והנוגעים ליום העצמאות: טקס הדלקת המשואות וטקס הענקת פרסי ישראל.

נתונים מענינים נוספים העולים מן הסקר הם כי עמדת הציבור בשאלת שיריון מקומות לנשים לא משתנה גם כאשר מדובר בנושאים אחרים:

א. 85% סבורים כי אין לשריין מקומות לנשים בלימודי הרפואה ( בהם 81% מהנשים ו-89% מהגברים).

ב. 81% סבורים כי אין לשריין מקומות לנשים לתפקידי שיפוט ( בהם 76% נשים ו-87% גברים).

ג. בנושא שיריון מקומות לנשים ברשימות לכנסת, הפערים בין נשים וגברים גדלו, ועדיין 66% מן הציבור מתנגדים לשריון בהם 57% מן הנשים ו- 76% מן הגברים.

עו"ד אהוד פלג מייסד מיק"ה אומר כי מתשובות הציבור עולה באופן ברור מסר לפיו העדפת אינטרסים אישיים על פני שיקולים ממלכתיים מהווה התנהגות שלטונית בלתי-הוגנת, בניגוד לציפיה ממימשל תקין.

עוד מוסיף עו"ד פלג כי הרוב המכריע של הציבור מבקש לראות כחלק מהתנהלות ציבורית הוגנת גם שיקולים ענייניים בהתמודדויות על תפקידים או תארים שמספרם מוגבל, בלא הפלייה ואף בלא העדפה מתקנת. באופן זה יובטח שהמתאימים ביותר יאיישו את התפקידים הציבוריים והמצויינות תהיה אמת המידה המנחה להערכה חברתית, דבר שהוא בעיני הציבור תנאי להתנהלות מיטבית והוגנת של החיים הציבוריים.

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page